Sunday, December 1, 2013

პერიოდული სისტემა და ატომის აღნაგობა

1 პროექტის სახელწოდება
2 პროექტის მ;ავარი იდეა 1-2 წინადადები;
3 პროექტის აქტუალობა
4პროექტის მიზნები
5მონაწილეთა ასაკი
6ვადები ხანგრძლივობა
7მოსალოდნელი შედეგები ~ პროდუქტები რაც შეიხლება შეიქმნას
8პროექტისათვის მზადება
9პროექტის მსვლელობა
10საგნებთან / საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გგმასთან კავსირი
11პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი)
12ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა  nanadarsalia20@gmail.com
13. პროექტის ვებ–გვერდი / ბლოგი:
   ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.პროექტის სახელწოდება-;ვიტამინები:
2.პროექტის მთავარი იდეა-ვიტამინების როლი ადამიანის ორგანიზმისთვის .განსაკუთრებით მნიშვნელობანი c d a b1 ვიტამინები.საკვები ვიტამინები
3.პროექტის აქტუალობა-პროექტი იქნება;პროექტი იქნება კონკრეტული და მოსწაავლეებში ავამაღლებ მოტივაციას .მათ ავუხსნი ჯერ კიდევ მე 19 საუკუნეში მეცნიერებმა აღმოაჩინეს ,რომ არსებობს დავალება რომელიც აზიანებს ნერვულ სისტემას და რომელიც გამოწვეულია საკვებში რომელიღაც განსაკუთრებული ნივთიერების უკმარისობით.1912 წელს პოლონელმა მეცნიერმა კაზიმეჟ ფუნკმა ბრინჯისგან გამოყო ეს განსაკუთრებული ნივთიერება და მას ვითამინი უწოდა.ვიტამინი წარმოდგება ლათინური სიტყვისაგან :ვიტა:და ქართულად ნიშნავს :სიცოცხლეს:
დღეს ეს სიტყვა ველამ იცის ,თუმცა რა ფუნქცია აკისრია ვიტამინებს ორგანიზმში ,საიდან მიეწოდება ვიტამინები  ორგანიზმს ,რა სახის ვიტამინებია დღეისათვის ცნობილი ამის შესახებ ადამიანებმა ნაკლებად იციან.
4.პროექტის მიზნები-ზოგიერთი ვიტამინის ქიმიური შედგენილობის,ქიმიური ფორმულის დადგენა,ვიტამინების შემცველობა საკვებ პროდუქტში.ადამიანის დღიური ნორმა ვიტამინებთან მიმართებაში ზოგიერთი ვიტამინის ფუნქცია ადამიანის ორგანიზმში.მაგალითად ც ვიტამინი ინფექციისგან იცავს,ხოლო დ ვიტამინი და კალციუმი ძვლებისა და კბილების სიმაგრეს უზრუნველყოფს.ადამიანს ძირითადად 13 ვიტამინი სჭირდება.a c d e k და 8 სხვა და სხვა .ბ ვიტამინი ჯანსაღი საკვების მიღებიტ ორგანიზმს ყველა ის ვიტამინი მიეწოდება,რომელიც ბევრ მნიშვნელოვან ქიმიურ პროცესში მონაწილეობს
                      5. მოსწავლეთა ასაკი-16-17 წლამდე
6-ვადები ,ხანგრძლივობა-ერთი თვე.
7-მოსალოდნელი შედეგები-პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას :შეისწავლიან საკვებ პროდუქტებში არსებული ვიტამინების შედგენილობას
8.პროექტისთვის საირო ძირითადი რესურსები-სინჯარები,ზეითუნის ზეთი,მზესუმზირის ზეთი.fece3 ის ერთ პროცენტიანი ხსნარი.ვაშლის წვენი,იოდის 5 პროცენტიანი ხსნარი.სხვა და სხვა ჯიშის ვაშლი.
9.პროექტის მსვლელობა-ა ვიტამინის აღმოჩენა  მზესუმზირის ზეთში,შესადარებლად ცდას ზეითუნის ზეთშიც ვატარებთ.სინჯარაში მოვათავსოთ 1 მლ მზესუმზირის ზეთიდა დავამატოთ 2 -3 მლfe ce 3 ის ერთ პროცენტიანი ხსნარი.   A ვიტამინის არსებობის შემთხვევაში წარმოიქმნება კაშკაშა მწვანე შეფერილობა .                                                   

C-ვიტამინის აღმოჩენა სხვა და სხვა ჯიშის ვაშლში.შევარჩევთ სამ სხვა და სხვა ჯიშის ვაშლს .ექსპერიმენტს ვატარებთ შემდეგნაირად.სინჯარაში ვასხამთ 2მლ ვაშლის წვენს და ვამატებთ 10 მლ წყალს,შემდეგ ვამატებთ სახამებლის ბუბკოს.წვეთ -წვეთად დავამატებთ იოდის ხსნარს,ლურჯი შეფერილობის წარმოქმნამდე,რომელიც არ ქრება 10-15 წტ ის განმავლობაში.ეს ტექნიკა დაფუძნებულია იმ გარემოებაზე, რომ ასკორბინის მჟავას მოლეკულები ადვილად  იჟანგება იოდით,როგორც კი იოდი მთლიანად დაჟანგავს ასკორბინმჟავას,მომდევნო წვეთი ურთიერთქმედებსსახამებელთანდა ხსნარი ლურჯად შეიფერება.წვეთების რაოდენობის მიხედვით შესაძლებელია მიახლოებით დავადგინოთ სხვა და სხვა ჯიშის ვაშლში C ვიტამინის რაოდენობა. C ვიტამინის შედარებით რაოდენობაზე  შეიძლება ვიმსჯელოთ იოდის ხსნარის წვეთების რაოდენობის მიხედვით ,რომელიც ასკორბინის მჟავას მოლეკულების დაჟანგვაზე იხარჯება.
10-.საგანობრივ ჯგუფებთან ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი-ამ პროექტზე მუშაობით მოსწავლეები სეძლებენ საგანთან შორის კავშირის დამყარებას (მაგალითად;ბიოლოგია, ქიმია)შეძენილი ცოდნის პრაქტიკულ გამოყენებას კონკრეტული ამოცანის გადასაწყვეტად.
11.პროექტის ხელმძღვანელი:ნანა დარსალია
12-ხელმძღვანელის ელ ფოსტა-nanadarsalia20@gmail.com
13-პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი:nanadarsalia20.blogspot.com

No comments:

Post a Comment